Nota del Gerent. Febrer 2016

Aquest hivern –que sembla primavera! – han començat a brotar els projectes que donen consistència al Pla d’Actuació Municipal. N’hi ha de tota mena però tots responen a dues categories diferents: els del què i els del com. Els primers són els que dibuixen les actuacions més importants per a aquests quatre anys. Entre aquests projectes destaca el pla de barris, una iniciativa centrada en el combat a la desigualtat i que ens obligarà a treballar de manera integral entre totes les àrees. Millorar les condicions de vida en els barris més desafavorits exigeix actuacions que incloguin les dimensions social, urbanística, d’ocupació i activitat econòmica, educativa, cultural, en l’habitatge… I això obliga a superar les compartimentacions administratives per ser capaços de donar respostes globals i adaptades a cada racó de la ciutat.

Els projectes del com són els que l’objectiu dels quals no és una actuació nova, sinó que pretenen fer diferent algun procés o servei municipal. Per exemple, l’oficina i portal per a la transparència. El seu objectiu persegueix garantir més capacitat de posar el funcionament municipal a l’abast de la ciutadania. Sembla senzill però exigeix molts canvis en la manera de funcionar i organitzar-nos, per tal que tot allò que fem (que és molt) sigui entenedor i accessible per a qualsevol barceloní i qualsevol barcelonina. L’exigència de la transparència és una condició ineludible per tal de fer realitat la coproducció de polítiques i serveis públics amb els ciutadans. Aquest mandat tindrà, com tots, iniciatives i projectes nous, però si alguna cosa l’ha de caracteritzar és deixar d’entendre els ciutadans com a clients, per esdevenir còmplices en la construcció de la Barcelona del futur.

Temps nous, projectes nous. L’any comença amb molta feina apassionant per endavant!